dimarts, 26 d’abril del 2011

Bon humor

Ja fa uns dies que vaig escriure això:
Avui m'he llevat molt d'hora i amb bon humor, que d'una pinzellada han aconseguir canviar-lo a crítica ferotge i agre.
He fet cafè, l'esmorzar meu i de la mare, he mirat el correu i res de nou, tot seguia sent idíl·lic.
L'energia fluïa, sense aturador, sense cap entrebanc... I un xic més tard canvià l'oratge ja dins de la companyia elèctrica... "no, que no nos consta" -repetia insistentment la delegada de l'energètica-.
I no saben trobar allò que haurien de tenir controlat. Segueixo endavant i me n'adono que la crítica s'ha apoderat de mi. Veig com pel meu costat passa l'Eulàlia R. sense notar l'absència d'espai (que ocupo jo) i comença el ser mordaç que porto dins meu.
Passa una noia -de vint i pocs- anys pel meu costat, amb una faixa "pop-up" i marcant uns pits menuts això si col·locats a l'alçada de la seva gola.
Un xic més enllà una noia amb pantalons militars, a la que no li han explicat mai que el taló estilitza la forma de la cama, però res més...
Arribats a OndaCero a tocar de la Pl. Universitat, m'atenen i torno a la subrutina de prendre el suburbà on una discussió de parella (beguts) estranya la poca gent que a quarts d'onze encara està de trànsit pels vagons.

Em replego cap a casa i una obra de teatre es forma al bus, uns d'aquells que els que estem més a prop dels obrers que de la burgesia, en diem "pijos" parlant amb el seu deix característic. Un actor despistat també dalt del bus mirant a tort i a dret a veure si reconeixem que havia interpretat un paper a "El Cor de la Ciutat"...
La noia de la minifaldilla que no sap com col·locar-se per no ensenyar més enllà del que la mínima expressió de tela hauria de mostrar. Equilibris inimaginables per a poder seure...
Finalment per acabar l'esperpèntica situació un xicot afroamericà intentant barallar-se amb l'operadora del mòbil per a desconnectar el servei de contestador automàtic.
En un autobús gairebé buit, i la seva veu nítida i forta retronava per cada racó del vehicle, i a sobre no li passaven amb l'operadora...
Qui dia més girat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada